lørdag 2. oktober 2010

En måte å komme nærmere Norge på

http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/1.7317286

Jeg har funnet en fin måte å komme nærmere Norge og oslolivet på. Den slo mot meg på db.no da jeg sto opp i dag: Radiotokumentaren. Tonjes versjon. Eksen til Knausgård snakker om det Kristiane og jeg snakket om i de stille bølgene i Palolem i India den første uka i januar i år. Er den grei, måten han kjemer kampen sin på? Det har vært et tema siden. Nå gleder jeg meg til sjette kamp og norsk jul.

Det høres nok ut som om jeg har glemt at min kjære Jahn Teigen mener det er best å være optimist. Jeg burde se framover, ikke bakover. Men akkurat nå står fortiden så klar for meg og framtiden så tåkete - men dog full av drømmer. Det jeg vet, er at Knausgård ikke bare skal være med meg hjem til jul, men også inn i klasserommet. Studentene skal få høre både hans og Tonjes versjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar